czwartek, 9 marca 2017

Bank Zachodni tworzy udogodnienia dla słabosłyszących

Funkcjonowanie osób z niepełnosprawnością staje się coraz łatwiejsze. Najnowszą instytucją, która część barier tej grupy likwiduje jest Bank Zachodni.

Wiadomo o co chodzi, bo chodzi o pieniądze

Bank Zachodni WBK jako pierwszy bank w Polsce pilotażowo wyposaża oddziały w przenośne pętle indukcyjne poprawiające komfort obsługi osób niedosłyszących. Pętle wykorzystuje się wszędzie tam, gdzie warunki akustyczne mogą utrudniać zrozumienie mowy (lotnisko, metro) lub tam, gdzie istotne jest zapewnienie wysokiego komfortu i poufności rozmowy (bank, urzędy).

W wybranych oddziałach Obsługi bez Barier Banku Zachodniego WBK klienci mogą swobodnie korzystać z pętli indukcyjnych. Dzięki tym urządzeniom, poprawi się jakość obsługi osób używających aparaty słuchowe i zapewni komfort rozmowy, co jest szczególnie ważne w przypadku rozmowy o finansach.

Przyjazne placówki

Pilotaż rozpoczął się w 20 oddziałach Banku. Zostały one wybrane jako placówki znajdujące się w kluczowych lokalizacjach, czy też w pobliżu stowarzyszeń/fundacji działających na rzecz osób niedosłyszących, które są potencjalnymi odbiorcami udogodnienia.
Lista dostosowanych placówek znajduje się pod tym odnośnikiem.

By przekaz stał się zrozumiały...

Z pewnością nie każdy wie, jak działa zastosowany m.in. w Banku sprzęt wzmacniający dźwięk, więc wyjaśniamy.
Pętla indukcyjna to małe i proste urządzenie, którego zadaniem jest poprawa komfortu rozmów prowadzonych z klientami słabosłyszącymi, używającymi aparatów słuchowych. Charakteryzuje ją prostota obsługi i zdolność natychmiastowego użycia. Pętla stanowi jednocześnie odbiornik, wzmacniacz i nadajnik dźwięku.

Cenna praca ekspertów

Przenośne pętle indukcyjne zostały przetestowane przez specjalistów ze spółdzielni socjalnej Fado i sprawdzone pod kątem technicznym. Pracownicy Banku odbyli szkolenia przygotowujące do pomocy osobom słabosłyszącym. 
Dzięki pętli indukcyjnej klient rozmawiający z doradcą w banku nie będzie słyszał dźwięków towarzyszących wizycie w placówce, tzn. szmerów, pozostałych rozmów czy innych odgłosów utrudniających komunikację.


Patrycja Bogdała

2 komentarze:

  1. Osobiście uważam że dzisiaj najbardziej ważna w motoryzacji jest ekonomiczność danego pojazdu. Producenci prześcigają się w nowinkach technologicznych często zapominająć o redukcji spalania auta, a potem celowo fałszują wyniki spalania. Przykładem dość głośnym był w ostatnich latach Volkswagen. Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Doskonała inicjatywa ;) popieram

    OdpowiedzUsuń